Çarşamba, Temmuz 05, 2006

Domatesli Pilav



Malzemeler

2 bardak Reis Pilavlık Pirinç
(Ben Reis'in bu pririncinden çok iyi sonuç alıyorum. Bu markayı kullanmıyorsanız her zaman kullandığınız pirinci ölçün)
2,5 bardak kabuğu soyulmuş ve rendelenmiş domates
Yarım bardaktan biraz fazla su ya da tavuk suyu
1 büyük çay bardağı zeytinyağı, tuz

Yapılışı

Zeytinyağını kapaklı bir teflon tencerede hafifçe ısıtın. (Çok kızdırmayın, zira zeytinyağ çabuk yanıyor) Domates ve tavuk suyunu ilave edin ve kaynamaya bırakın. (Ben domatesin kabuklarını soyduktan sonra rendeden değil, rondodan geçiriyorum. Daha pürüzsüz oluyor.)
Pirinci temiz su çıkana kadar iyice yıkayın ve kaynamakta olan domatesli suya ilave edin. Tuzunu koyun. (Ben tuzunu daha az koyup 1 tablet de tavuk suyu tableti koyuyorum)
Orta ateşte bir kaç taşım kaynatın ve daha sonra altını iyice kısıp tencerenin kapağını sıkıca kapatın. Eğer elinizde ocak üstüne koyulan, ısı dağılımını sağlayan amyant varsa kullanmanızı tavsiye ederim.
Pilav suyunu çekene kadar kapağını açmayın. Daha sonra kaşığın ucuyla tadına bakın. Bazen domatesler az sulu olduğunda, pirinç tam pişmemiş olabilir. Bu durumda biraz daha su ilave etmek gerekebilir. Kettle'da ısttığınız sudan azar azar ilave edebilirsiniz.
Pilav piştiğinde kapağa kağıt havlu koyarak demlenmeye bırakın. Özellikle domatesli pilavın demlenmesi tane tane olması açısından çok önemli.

Afiyet olsun,
Pınar

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home